Onsdagstur til Brumundkampen 11.08. 2021

Utsikt fra Brumundkampen
Utsikt fra Brumundkampen Foto: Anne Nilsen

Onsdagstur med flott utsikt.

Onsdagstur til Brumundkampen 11.08.2021

32 personer og 3 hunder møtte opp på Brumundsætra. Vi delte gruppa i to, en lang og en kort tur. Alle gikk opp på toppen av Brumundkampen. Der nøt vi utsikten i det fine været, mens vi spiste nista.. Deltagerne på den lange turen gikk så nedover til Ellemitthølet. Deretter gikk turen videre østover mot Høgbakken, siden vi ikke ville klatre ned den bratte stien gjennom Ellemitthølet. Stien videre var en del kronglete den også, men turen gikk likevel bra. På sluttet kom det ei regnbyge, så vi ble skikkelig våte før vi kom tilbake til setervangen.

Den korte turen gikk opp på toppen av Brummundkampen, deretter litt ned i terrenget og rundt kampen, vi tok også en avstikker bort om serveringshytta, før vi gikk tilbake til setervangen. Da kom regnskura. Ref.: Laila Mærde Dragerengen

deltagerne på den korteste turen